openvpn (problem s routingem?)

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Březen 22 12:38:40 CET 2007

bambas napsal(a):
> Chtel bych pres vpn pristupovat k sluzbam, kterem bezi na serveru.
> Udelal jsem bridge, zkousel jsem menit i routovaci tabulku, bez
> uspechu. Muzete poradit co jak mam udelat? Jak mam na serveru
> "nasimulovat" nejakou vnitrni sit, kde bezi zminene sluzby a do ktere
> se pripojim pomoci openvpn?Jaky zvolit subnetmask?atd...

Neni to s tim bridge trosku zbytecne?
Normalne to funguje tak, ze kdyz pouziju "dev tun0", tak bude
vedle eth0 existovat celou dobu i tun0 s vlastni IP a na tuto IP se
da bez problemu pri aktivnim tunelu spojit.

A nebo misto OpenVPN pouzit IPsec, pak se tim tunelem jde spojit
i na tu verejnou IP bez problemu a nepotrebujete dalsi
interface. :-) Ale uznavam, ze to je obvykle narocnejsi na uchozeni
nez OpenVPN. :-(
M.