openvpn (problem s routingem?)

bambas bambasmeister na gmail.com
Čtvrtek Březen 22 13:15:39 CET 2007

Ale pokud necham pouze eth0 a nahodim vpn, tak klient sice dostane
pridelenou adresu, ale navzejem se serverem se nepingnou. Podle me ten tunel
proste "nikam nevede". Myslel jsem to tak, ze bude eth0,na ktere se pripojim
a br0 bude reprezentovat rozhrani "jakoby vnitrni site". Nebo tomu proste
nerozumim. :(

bambas

----- Original Message -----
From: "Michal Dobes" <dobes na tes.eu>
To: "Diskuse o Linuxu v cestine" <linux na linux.cz>
Sent: Thursday, March 22, 2007 12:38 PM
Subject: Re: openvpn (problem s routingem?)

bambas napsal(a):
> Chtel bych pres vpn pristupovat k sluzbam, kterem bezi na serveru.
> Udelal jsem bridge, zkousel jsem menit i routovaci tabulku, bez
> uspechu. Muzete poradit co jak mam udelat? Jak mam na serveru
> "nasimulovat" nejakou vnitrni sit, kde bezi zminene sluzby a do ktere
> se pripojim pomoci openvpn?Jaky zvolit subnetmask?atd...

Neni to s tim bridge trosku zbytecne?
Normalne to funguje tak, ze kdyz pouziju "dev tun0", tak bude
vedle eth0 existovat celou dobu i tun0 s vlastni IP a na tuto IP se
da bez problemu pri aktivnim tunelu spojit.

A nebo misto OpenVPN pouzit IPsec, pak se tim tunelem jde spojit
i na tu verejnou IP bez problemu a nepotrebujete dalsi
interface. :-) Ale uznavam, ze to je obvykle narocnejsi na uchozeni
nez OpenVPN. :-(
M.