Náhrada za procmail - 2GB limit

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Březen 22 13:05:38 CET 2007

Hezke odpoledne,

On Thu, Mar 22, 2007 at 08:31:38AM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	To sice ano, ale porad je méně rezijne narocna operace sekvencniho
> percteni jednoho souboru nez otevreni stovek souboru, rezii FS/VFS

Samotne otevreni stovek souboru bude velmi rychla operace. Jen co se
se precte prvni i-node, ostatni okolo se nactou do cache, pokud tam jiz
nejsou. Pri mazani se opet zapisou jen tyto i-nody.

> nevyjimaje (navíc pro takové struktury nejsou v defaut konfiguraci běžné
> linux FS vhodně nastaveny)... Navíc v pripade mbox-u se přiznaky drží v
> tomto souboru, v případě maildiru je to sólo datová struktura... pokud se
> poškodí relace... - ja v principu proti maildir ukládání nic nemám a v mnoha
> případech je určitě lepší jej nasadit, jen celková robustnost maildir řešení
> je (nejen dle mého názoru) nižší.
>
> 	Mazání jen některých mailů v případě mbox-u je významně náročná
> operace, naštěstí se tak děje skoro nikdy, proto jsem zmiňoval POP3 a nikoli
> [...]
POP3 take maze emaily prikazem "DEL <cislo>" a mazane <cislo> muze byt
uprostred souboru. Zejmena jestli mate 2GB mailbox, musi pri prihlaseni
klienta demon precist z disku 2GB :-(.

-- Dalibor Straka