RE: Náhrada za procmail - 2GB limit

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Březen 22 08:31:38 CET 2007

linux-bounces na linux.cz <mailto:linux-bounces na linux.cz> wrote:
> vyhodnejsi proc? Mbox - pokud je velky silene zatezuje pamet
> a disky a
> zpomaluje cely system (aspon na nasich servech se to tak chovalo).
> POP3 daemon proleza cely mbox, aby zjistil kolik je v nem zprav a jak
> jsou dlouhe (cili jen proste prihlaseni za ucelem zjisteni
> poctu zprav
> v boxu bude trvat dlouho) , pripadne delete jen nekterych souboru je
> narocne atd...

	To sice ano, ale porad je méně rezijne narocna operace sekvencniho
percteni jednoho souboru nez otevreni stovek souboru, rezii FS/VFS
nevyjimaje (navíc pro takové struktury nejsou v defaut konfiguraci běžné
linux FS vhodně nastaveny)... Navíc v pripade mbox-u se přiznaky drží v
tomto souboru, v případě maildiru je to sólo datová struktura... pokud se
poškodí relace... - ja v principu proti maildir ukládání nic nemám a v mnoha
případech je určitě lepší jej nasadit, jen celková robustnost maildir řešení
je (nejen dle mého názoru) nižší.

	Mazání jen některých mailů v případě mbox-u je významně náročná
operace, naštěstí se tak děje skoro nikdy, proto jsem zmiňoval POP3 a nikoli
IMAP přístup.