Zkusenosti se zalohovanim na DVD-RAM

Martin Bodlák bodlak na email.cz
Čtvrtek Březen 22 20:06:47 CET 2007

Hezky den vsem.

Delam pravidelne zalohy na DVD-RAM. Kupoval jsem DVD-RAM mechaniku (LG),
protoze jsem si rikal - melo by to byt jistejsi, DVD-RAM ma chybovou
diagnostiku, a tak dale. Nicmene me zkusenosti jsou dost tristni.

(Linux znamena asi tri verze Fedory, konce posledni verzi 6.)

Filesystem - pouzival jsem UDF, ale po nejake dobe se mi vzdycky na
mediu objevily podivne artefakty - soubory s nulovou delkou a neznamym
typem, proste nesmysly. Smazat se to nedalo, nic se s tim nedalo. Jenom
preformatovat, ale pouze ve windows. Linuxova podpora UDF je celkem na
houby... nebo nekde delam chybu?

Rychlost - brutalne pomale. Tedy aspon UDF na linuxu. Chapu, chybova
diagnostika... ale i tak. Nicmene to se uz hodne zlepsilo - cca radove,
takze uz je na dohled i ocekavana rychlost podle deklaraci.

Tak jsem se chtel zeptat zkusenejsich: jsou vase zkusenosti podobne?
Jestli take pouzivate DVD-RAM, s jakym filesystemem? Jak opravujete
poskozene soubory v UDF? A pokud pouzivate ext2, s jakymi parametry je
optimalni?

Dekuji za vsechny tipy, ted mam zrovna zalohovani trosku nabourane, tak
jsem mirne nervozni :-) Rad bych se vratil k pravidelnym zaloham, ale
snad uz nejak lepe.

Martin