PCI zvukovka

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pátek Březen 23 15:49:23 CET 2007

Dne čtvrtek 22 březen 2007 16:44 Petr Šobáň napsal(a):

> To je tím že je použit stejný obvod

Není. HDaudio je podobně jako AC97 jenom specifikace a nikoliv označení
konkrétního brouka.

> takže základní parametry jsou špičkové,

No já nevím, jsou? Já tu specifikaci celou nečetl, ale co vím, tak se týká
především digitální části, počtu streamů a jejich rozlišení a vzorkovací
frekvence. O atributech, které skutečně ovlivňují kvalitu jsem tam nic
neviděl. Nedělal bych si iluze o tom, že firma typu realtek udělá za pár
centů něco, co bude mít parametry alespoň vzdáleně podobné poněkuď dražším
výrobkům firem jako AKM nebo Cirrus v kombinaci s převodníky BurrBrown ;)

Mimochodem pro highedové audio řešení by bohatě vyhovovala i specifikace AC97
(20bit na 48kHz), ale těžko to nějaká firma někdy udělá.

> ale potom následný zesilovač a vyvedení na konektory je

Filtry, výstupní zesilovač, převodníky a součástky okolo jsou v tomto případě
součástí čipu. Komponentní řešení běžné u karet by bylo na onboard těžko
realizovatelné a drahé, obzvlášť u multikanálu.

Ctirad