Re: Kódová stránka filesystému

Opty opty77 na gmail.com
Čtvrtek Květen 10 18:49:59 CEST 2007

On 5/10/07, Pavel Just <Pavel.Just na simac.cz> wrote:
> Zdravím

Napodobne.

>    Mám systém, který běží v cs_CZ.ISO-8859-2 kódu. K němu chci připojit
> disk,
> který vznikl v cs_CZ.UTF-8 kódu. Jak  tento disk připojím, aby názvy souborů
> a byly správně česky ?  Filesystém je ext3. iocharset nefunguje, což je
> i v manuálu :-).
> Moduly nls_iso8859-2 a nls_utf-8 mám natažené.

Uz jste si odpovedel, nijak. :-) Resp. pripojite ho uplne normalne,
protoze nazev souboru na ext3 je bran jako posloupost bytu a je temer
jedno, co obsahuje. Potencialne se tedy muzou v nazvu souboru objevit
znaky z nekolika ruznych kodovani, ale to by asi nebylo prakticke.

Rekl bych, ze mate aspon 2 moznosti:

1) pouzit convmv a prekodovat nazvy souboru

2) pouzit aplikaci, ktera bude schopna pracovat s UTF-8 (napr. uxterm
+ UTF-8 font + zmena locale pouze pro ten uxterm?)

Snad jsem nerekl zadnou kravinu.

Hezky den,
Opty