Kódová stránka filesystému

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Pátek Květen 11 08:43:15 CEST 2007

Dne čt 10. května 2007 18:49 Opty napsal(a):

> Napodobne.

> Uz jste si odpovedel, nijak. :-) Resp. pripojite ho uplne normalne,
> protoze nazev souboru na ext3 je bran jako posloupost bytu a je temer
> jedno, co obsahuje. Potencialne se tedy muzou v nazvu souboru objevit
> znaky z nekolika ruznych kodovani, ale to by asi nebylo prakticke.
>
> Rekl bych, ze mate aspon 2 moznosti:
>
> 1) pouzit convmv a prekodovat nazvy souboru

Ten umi prekodovani obema smery? Vim (dosud jsem nepouzil) ze se pouziva na
prevod iso -> utf, ale nevim jestli to umi i opacne.

Nevite jak to resi SuSE, ktere umi po nainstalovani prepinat mezi iso a utf8
(je nutny restart). To vymeni nejaky jaderny modul?

Martin