Kódovástránkafilesystému

Richard Kotal richard.kotal na dolphingames.com
Středa Květen 16 10:37:08 CEST 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> 	Kolego, než začnete argumentovat, zkuste přemýšlet. Výše popsaný
> problém rozhodně není v digitální podobě znaků, ale v omezenosti a
> neschopnosti tohoto produktu řádně řadit dle pravidel (mimochodem ne zcela
> deterministických!) českého jazyka. To opravdu není problém kódování, ale
> této databáze - zajímavé, že jiné databáze či produkty jiného ražení s tím
> problém nemají - třeba je na čase ji vyměnit...

Tato konference je vyborna, vzdycky, kdyz neco v necem nejde, at uz z
jakehokoliv duvodu, tak napisete, tak to vymente.
Tohle je hodne ubohy argument.

1) Napsal jsem priklad, kde kodovani UTF-8 je uplne k nicemu a na tom si
trvam. Je jedno z jakeho duvodu je to k nicemu, at uz z toho ze firebird
je uplne na nic nebo ne. Nikdo se tady nebavil o kvalitach databazi, ale
o tom, proc neprechazet na UTF-8.

2) Argumenty typu, tak prejdete na neco jineho, opravdu nejsou
argumenty. A ted duvod:
a) firebird mi zcela vyhovuje, na rozdil od vsech ostatnich db, ale to
je jen osobni sympatie tu pomineme.
b) takova vec jde teoreticky udelat u aplikace, ktera je jen nejaka
detska hracka, ci zajmova aplikace a to i tak omezene. Neni to vsak
mozne udelat u produkcni aplikace, kde naklady na takovou konverzy jsou
neumerne tomu, jakou "vyhodu" by to prineslo.
c) osobni poznamka (prosim zadny flame): u nas bychom kuprikladu velmi
radi zrusili javu a vse udelali jinak, avsak z historickych a jinych
duvodu, vcetne nakladu na uvedenou zmenu, zde java zusane az do zkonani
veku.

Tak to je asi vse

PS:
Poznamka na okraj, abych zacal tridit v UTF-8 dle ceskych pravidel v DB
, tak vubec nepotrebuji prechazet na jinou DB, staci mi totiz, kdyz si
napisu pro firebird modul, ktery bude trdit UTF-8 dle ceskych pravidel.
Mozna by tu mel zacit premyslet nekdo jiny.