Kódovástránkafilesystému

Richard Kotal richard.kotal na dolphingames.com
Středa Květen 16 11:12:54 CEST 2007

Petr "Qaxi" Klíma wrote:

> [...]
>  Pokud koukáte na stánky napsané v kódování win-1251 nebo koi ...
> (ruština) tak prohlížeč překóduje výstup na iso-8859-2. Bohužel se vám
> bude cca 30 znaků budou zobrazovat špatně/vůbec (ta dvě kódování nejsou
> obsahově ani podobná).
>  Pokud koukáte na stánky napsané v kódování iso-8859-1 (iso-8859-15
> totéž se znakem Euro)(např francouzština) tak prohlížeč překóduje výstup
> na iso-8859-2. Bohužel se vám bude cca 15 znaků budou zobrazovat
> špatně/vůbec (ta dvě kódování nejsou obsahově totožná).
>  A pokud se kouknete na stránky v kódování jiném než založeneém na ascii

Jeste naposled, tohle se mi temer nestava, ze bych videl neco spatne. A
pokud ano, tak staci pouze v prohlizeci prepnout kodovou stranku z
automaticke na tu spravnou a vse je OK.

> Hmm OO interně používá UTF-8 .

> to je problem FB a ne UTF-8

Je to sice problem FB, ale pro me duvod proc UTF-8 v tomto konkretnim
pripade nepouzivat.

> UTF-8 je kódování na přenosy mezi počítači.
>
> Ten kdo ho používá na interní ukládání dat v DB nemá rozum. Nad
> kódováním které má proměnnou šířku se obtížně pracuje se sortováním ...
>
> Pokud vím tak ve FB už to je vyřešené delší dobu ... upgradujte.

To uz jsem psal, to v nasem pripade neni tak jednoduche.
1) upgrade nepotrebujeme
2) do odladeneho produkcniho systemu nechci vnaset nove nezname chyby.