Kódovástránkafilesystému

Richard Kotal richard.kotal na dolphingames.com
Středa Květen 16 11:50:07 CEST 2007

Tak jeste posledni a uz toho necham.

vzal bych to trochu obecneji.

Takze:
1) ANO UTF-8 je moderni a vetsina distribuci na nej presla.
2) ANO vetsina uzivatelu bude prechazet a ma UTF-8, uz jen protoze tak
cini jejich distribuce.
3) ANO UTF-8 muze byt v mnoha ohledech lepsi nez ISO-8859-...

4) Prvni otazka byla co delat s ruzne kodovanymi filesystemy. To myslim
bylo vyreseno, nebo zodpovezeno. Pak tu byla vsak polozena jedna
neopatrna otazka, proc by se na systemu, kde  zcela ke spokojenosti
funguje ISO-8859-2, nebo jine ne vice znakove kodovani melo prejit na UTF-8.

Odpoved na otazku, zda existuje nejaky duvod proc prejit na fungujicim
systemu na UTF-8 je:
Pokud system funguje k plne spokojenosti, neni zadny duvod prechazet na
UTF-8.

To je obecna otazka odladenosti systemu. Kdyz ho mate zcela odladeny pro
vase konkretni nasazeni, tak neexistuje jediny duvod, proc to menit.
Pro prechod na nevyzkousene veci musi byt velmi radny duvod a ten zatim
nikdo cloveku, kteremu jeho system funguje k plne spokojenosti nepodal.

Tak to je asi vse.

PS:
Jeste k firebird. Ja nerikal, ze chci tridit v UTF-8 cesky, ani ze na
nej chci prechazet, ale ze krome vymeny systemu, kvuli necemu, co v nem
momentalne nefunguje, mam i jine moznosti.