root na LVM pres MD(raid1), jak funguje bootloader

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pátek Květen 18 13:14:10 CEST 2007

zdravim,
  zajimalo by mne jak funguje bootloader(lilo ci grub) kdyz mam root
filesystem na LVM a to je na MD raid1. Mam Debian Etch a s lilem to funguje.
zajimalo by mne, jak by fungoval grub, protoze mi neni jasne, jak najde svuj
/boot/grub/stage{1.5,2} a kernel a initramfs image na takovem filesystemu.

Predpokladam, ze lilo si zapise fyzicke umisteni na disku a obejde tak jak LVM
tak MD. Ale opravdu nevim. Mohl by to nekdo erudovany vysvetlit pripadne me
odkazat na nejakou dokumentaci? Asi hledam spatne, ale zatim jsem nic
osvetlujiciho nenasel.

dekuji
mk