root na LVM pres MD(raid1), jak funguje bootloader

Neděle Květen 20 17:54:46 CEST 2007

On Fri, 18 May 2007, Martin Kraus wrote:

>   zajimalo by mne jak funguje bootloader(lilo ci grub) kdyz mam root
> filesystem na LVM a to je na MD raid1. [...] Predpokladam, ze lilo si
> zapise fyzicke umisteni na disku a obejde tak jak LVM tak MD.

Ano, takhle funguje LILO. Grub funguje komplikovaněji: tímto způsobem
načítá pouze stage 1.5 a stage 2 a všechno ostatní už čte pomocí
nataženého stage 1.5 tak, že interpretuje obsah souborového systému. Což
znamená, že pokud nemáte dost chytrý stage 1.5 (zejména na LVM; samotný
RAID lze většinou vyřešit tak, že čtete přímo disky, ze kterých je
sestaven), tak to fungovat nebude.

Obvykle se to řeší tak, že root nebo aspoň /boot je mimo LVM.