přepnutí rozlišení

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Sobota Květen 19 15:11:13 CEST 2007

> Ved v prvom prispevku mate cast xorg.conf, kde on nastavuje iba tie 2
> rozlisenia (Modes "1600x1200" "800x600") !

Petr Vileta neporozumel dotazu. Nevadi.

> Mate povolenu tuto volbu ?

Tahle volba tam je, ale zakomentovana, takze plati default = povolene
Ctrl+Alt+Keypad-Plus a Minus.

Zjistil jsem ze muzu prepinat na rozliseni uvedena v Modes, sice ne pomoci
Ctrl+Alt+Keypad-Plus a Minus ale pomoci ikony vpravo dole (aspon v KDE),
jenze ja nepotrebuju prepinat fyzicka rozliseni ale virtualni.

Pokusem jsem zjistil ze k tomu musim zmenit radek "Virtual 1600 1200"
na "Virtual 5000 4000" - vetsi rozliseni to bohuzen neakceptuje, vetsi
rozliseni vede ke zhrouceni X. Kdyz to takhle nastavim tak mam fyzicke
rozliseni 1600x1200 a virtualni 5000x4000, ale prakticka prace s takovou
obrazovkou neni o nic pohodlnejsi nez kdyz pouziju

vncserver -geometry 7000x7000
vncviewer localhost:1

Takze X server neni staven na takova velka virtualni rozliseni.

Docela by me zajimalo zda lze nejak sejmout obrazovku bezici na vncserveru,
cili sejmout screenshot. Abych nemusel vubec psat "vncviewer localhost:1" a
startovat GIMP a v nem delat screenshot. Abych napsal na prikazovem radku
neco jako "vncscreenshot:1" a tim ziskal soubor jpg nebo png nebo bmp.

--
Milos Prudek