root na LVM pres MD(raid1), jak funguje bootloader

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Neděle Květen 20 19:55:56 CEST 2007

On Sun, May 20, 2007 at 05:54:46PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Ano, takhle funguje LILO. Grub funguje komplikovaněji: tímto způsobem
> načítá pouze stage 1.5 a stage 2 a všechno ostatní už čte pomocí
> nataženého stage 1.5 tak, že interpretuje obsah souborového systému. Což
> znamená, že pokud nemáte dost chytrý stage 1.5 (zejména na LVM; samotný
> RAID lze většinou vyřešit tak, že čtete přímo disky, ze kterých je
> sestaven), tak to fungovat nebude.
>
> Obvykle se to řeší tak, že root nebo aspoň /boot je mimo LVM.

mno prave ze presne tohle mne prekvapilo. takhle jsem to vzdy delal ale zacalo
me uz stvat porad to spravne partitionovat kdyz odesli disky v raidu a vubec
si kolem toho hrat kdyz uz to LVM tady je. s tim jak se ted vsechno presouva
na initramfs tak by do budoucna uz s takovyma vecmama nemel snad byt problem.

koukal jsem na grub2, ze by uz mel umet lvm i raid, ale nejak nevim, zda ta
vec je uz pouzitelna.

mk