Multicast routing

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Květen 24 17:02:12 CEST 2007

	Delal nekdo neco se $subj? Prijde mi, ze dokumentace
na siti je docela zastarala.

	Zatim jsem skoncil tak, ze kdyz
dam ping -t 2 -c 3 224.0.0.1, tak se mi ozvou ruzne stroje
na siti, ale ne Linuxy, na kterych to zkousim. Podle
/proc/config.gz mam CONFIG_IP_MULTICAST=y, a nastavil jsem
i cestu pomoci prikazu "ip route add multicast 224.0.0.0/4 dev eth0".
Tcpdumpem prichazejici ICMP echo vidim, ale odpoved nedostane.

	Pritom ale nektere stroje na multicastove echo odpovidaji,
dokonce i Linuxy (aniz bych neco delal). Na prvni pohled jsem rozdil
nezjistil (mozna tak novejsi jadro, ale explicitne jsem to nezkousel;
nektere ani nemaji nastavenou cestu k 224.0.0.0/4).

	Dokonce nektere z tech stroju co neodpovidaji na multicastove
echo pouzivaji heartbeat nad multicastem, a ten funguje :-(

	Delam neco spatne s ICMP echo pres multicast?

	A jak s tim routovanim - co se dneska pouziva - mrouted? pimd?

	Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |