Multicast routing

Sobota Květen 26 12:15:56 CEST 2007

On Thu, 24 May 2007, Jan Kasprzak wrote:

> a nastavil jsem i cestu pomoci prikazu "ip route add multicast
> 224.0.0.0/4 dev eth0".

To je podle mne skoro zbytečné (pokud nevadí, že se mcasty při vysílání
šíří do všech interfejsů).

> Tcpdumpem prichazejici ICMP echo vidim, ale odpoved nedostane.

Kde je to vidět? Na cílovém stroji? Odpověď na multicastový ping je
normální unicast (pokud tedy byl požadavek poslán s rozumnou odesílací
adresou). Není nastavené net.ipv4.icmp_echo_ignore_broadcasts?
(Navzdory jménu to blokuje bcasty i mcasty.) Neblokuje to nějaký filtr?

> 	A jak s tim routovanim - co se dneska pouziva - mrouted? pimd?

Jako routovací protokol by se asi měl používat spíš PIM. mrouted afaik umí
jen DVMRP, a tudíž je passé.