jak dostat z disku konsistentni LVM snapshot

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Květen 25 02:18:13 CEST 2007

Hezky vecer,

On Thu, May 24, 2007 at 08:31:41PM +0200, Martin Kraus wrote:
> Take jsem se kdysi tady ptal na zalohovani mysql rsyncem pres snapshot
> kdyz tu databazi zastavim a dozvedel jsem se, ze i tak ta databaze nemusi byt
> konzistentni. To uz ale je vec, ktera se musi resit na urovni mysql, kdyz
> tam lide budou lit data zrovna v dobe, kdy budu delat snapshot.
> Bylo by fajn, aby to jelo transparentne, ale to bych chtel od mysql asi moc:)

Ja zalohuju databaze mysql a postgres zvlast pres mysqldump a pgdump.
Uzivatelska data (samba, ftp) kopiruji o pulnoci rsyncem. Zbytek (/,
/var, /usr) sproste zataruju/skopiruju/snapshotuju.

> A predpokladam, ze tohle je dost obecny stav a ze ho musi spousta lidi nejak
> resit. Bylo by dabelske mit filesystem, ktery by do jiste miry byl jako napr
> subversion a vzdycky by se na nem nasel takovy stav, aby se dala udelat pouzitelna
> zaloha. No sny jsou fajn vec.

Subversion na zalohovana data neni vubec spatny napad! Tedy alespon pro
ty textovy...

-- Dalibor Straka