jak dostat z disku konsistentni LVM snapshot

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Sobota Květen 26 04:50:34 CEST 2007

On Sat, May 26, 2007 at 02:26:19AM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> [...]
> zvířata vůbec dají najevo, že se jejich činnost nachází v bodě, kdy jsou
> data konzistentní. U toho zjistíte, že to nevyřešíte bez jejich spolupráce
> a všeobecné koordinace (transakce mohou zahrnovat víc subjektů, dokonce i
> distribuovaně -- a to je teprve maso!).
>
> Jakési řešení by byl souborový systém podporující transakce. Do fs se
> dneska zkoušejí strkat všelijaké ptákoviny a tohle by aspoň bylo k něčemu
> dobré, ale bohužel se zdá, že jsem s tímto názorem osamocený. A stejně
> byste musel nějak zajistit, aby s tím transakčním mechanismem komunikovaly

zajimalo by mne, kdyby to fungovalo tak, ze soubory otevrene pro zapis by
neprepisovaly puvodni/nevytvorily novy soubor dokud by nebyly uzavreny pro zapis.
neco na zpusob copy-on-write jako je lvm snapshot.

nechci kecat, ale mam pocit ze na neco takoveho jsem nekde videl patch na
ext3. ale nemuzu ho najit. mozna se mi to zdalo.

> Nebo se na to podíváte z druhé strany: co když vypnou proud, někdo omylem
> kopne do tlačítka reset (to jsem opravdu zažil), jádro bude mít slabou
> chvilku a kiksne atd.? Pak se také octnete v situaci, kdy na disku zůstane
> stav z nějakého okamžiku bez ohledu na to, jestli byl z pohledu vyšších
> vrstev konzistentní (a to ještě v lepším případě). A musíte se z toho umět
> nějak zotavit. A pokud to umíte, tak dokážete také obnovit konzistentní
> stav po obnově zálohy, která byla vytvořena jako snímek dat v určitém
> okamžiku.

no kdyz nekdo prijde se sedmikilovym bouracim kladivem na topinkovac, tak to
uz fakt ta data nedam. ale prave pro takove situace chci delat zalohy, ktere
buou co nejlepsi. kdyz me nekdo natvrdo resne pocitac a xfs me oddela data(jak
to tak pekne umi) tak budu-li mit zalohy, tak to obnovim v pohode. kdyz budu
mit poskozene zalohy, tak to obnovim poskozene. na tom neni zadna magie, proste
bud mam nebo nemam. a prave toto chci vyresit.

mk