Multicast routing

Michal Dobes dobes na tes.eu
Pondělí Květen 28 15:16:00 CEST 2007

Jan Kasprzak napsal(a):
> Pavel Kankovsky wrote:
> : On Thu, 24 May 2007, Jan Kasprzak wrote:
> :
> : > a nastavil jsem i cestu pomoci prikazu "ip route add multicast
> : > 224.0.0.0/4 dev eth0".
> :
> : To je podle mne skoro zbytečné (pokud nevadí, že se mcasty při vysílání
> : šíří do všech interfejsů).
>
> 	Jo, pozdeji jsem overil, ze to funguje to i bez teto routy
> (ale vsude to uvadi, tak jsem to sem napsal, at mi nekdo neradi ze
> tam mam mit i tuhle routu :-)

Aspoň jak jsem si ověřil já, tak to bez té 224.0.0.0/4 routy funguje
v případě, že v systému je definována nějaká default gateway. Pokud
není, tak to bez toho routovacího záznamu nejede.
Aspoň s tímto s oblibou bojuji na 2.4.něco jádrech (CentOS3.8) při
používání multicastingu v kombinaci s clusteringem.

M.