ups fungujici pod linuxem

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Květen 31 12:04:16 CEST 2007

On Thu, 31 May 2007, Michal Dobes wrote:

> provádět odborník, ...). Testovali jste někdy důkladně, jak se ty UPS
> chovají a co vše provádí? Celkem oblíbený stav je, že UPS, co přejde na
> baterky, prohodí mezi sebou L a N (offline a line interactive krámy).

Co je to L a N kdyz UPS jede z baterek ? Co se tyce prohozeni - to uz
vetsinou maji prohozene defaultne i kdyz z baterek nejedou. APC700 obvykle.

> Pokud nemáte soustavu UPS, normálního rozvodu a zem staženu k sobě,
> tak mezi těmito soustavami mohou být značně rozdílné potenciály, které
> můžou být nebezpečné, když do toho hrábnete a bude se to vyrovnávat přes
> Vás. Sice je asi šance na přizabití od tohoto menší, než třeba sáhnout
> přímo na výstup UPS a udělat mezipólový zkrat, ale i takové riziko tam
> je.

Otazka je co se bude vyrovnavat ? Kdyz to vsechno sedi na stejnem stole
(podlaze). Aby se neco mohlo vyrovanavat musi tam byt nejaky zdroj mezi
temi zememi. Zelezna krabice s baterkami a menicem uvnitr sama o sobe
potencial pro zemni smycku nevytvari.

> Jen tak bokem, kdo z Vás má na výstupu UPS proudové chrániče? Pokud
> hrábnete do výstupu UPS, tak pojistka nemusí vůbec na zkratový proud
> zareagovat, ale zato vy celkem fatálně.

Uprimne - Vy mate pocitace a zalohovane okruhy pripojene pres proudove
chranice ? Mne to prijde jako hodne blaznivy napad - chtit si zajistit
nepretrzite napajeni a vrazit do obvodu proudovy chranic. Pak uz staci
jen 'muska jenom zlata' a napajeni je v pytli. Co se tyce hrabnuti do
vystupu UPS - vyjde to uplne nastejno jako hrabnuti si na L u zasuvky
ktera neni chranena chranicem - tedy v podstate kazda. Vystup z UPS je
izolovan stejne jako klasicke rozvody, neni tam vetsi riziko.

> Zaznělo tu, že notebooky a nejrůznější zdroje nemají PE také vůbec
> připojen. Ano, notebook obvykle pracuje s nízkým a bezpečným napětím.
> A zdroje bez ochranného kolíku obvykle jsou zařízení třídy ochrany II,
> kde je zesílená nebo dvojitá izolace.

Ja mam u notebooku napajec ktery ma 3zilovy privod a mereni ohmetrem ukazuje
odpor blizici se nule mezi kolikem napajeci snury 220V a obvodovym krouzkem
na vystupnim jacku co se strka do notebooku. Takze vstup 0V je u nej spojen
s PE kolikem na zasuvce. Pripojuju napajec a odpojuju ho za chodu - zadny
problem se nedeje, zemni smycky se pres mne nevyrovnavaji - porad ziju :-)