Velkocluster s virtualizaci

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Středa Listopad 14 22:59:47 CET 2007

Dd,

On Wed, Nov 14, 2007 at 07:36:26PM +0100, Horák Daniel wrote:

> Presne tak, bud VMware Virtual Infrastructure (vcetne VMotion a spol)
> nebo XenEnterprise. I opensource Xen umi leccos, ale chybi mu ta
> management vrstva.

no, kdyz jsem testoval XenEnterprise, tak mi to neprislo moc
sikovny. Sice je pravda, ze je tam pekne graficke klikatko, ktere
umozni naklikat jednotlive virtualni stroje, ale problem je, ze
vsechny virtualy dela s pomoci lvm na jedne partition. Pokud
clovek chce neco jineho, stejne se nevyhne rucni praci.

Co se tyce VMWare, tak ten jsem tak do hloubky nestudoval,
nicmene mi prijde, ze system, kde jsou image pro kazdy server
(predstavuju si to jako image, ktere si vytvari qemu), neni
uplne sikovny. Nejsem si jist, zda se do nich lze pripadne dostat
i natvrdo (napr. kvuli offline vykopirovani nejakeho souboru),
ale Xen je v tomto IMHO lepsi, protoze zde si muzu pripojit oddil
primo jako svazek nekam, provest to, co potrebuju, pak ho
odmountovat a vse je OK...

No a taky bych za to nechtel utratit takovy kvantum penez, ze
(konkretne u nas dva stroje s VMware Infrastructure + VMotion +
nejaky kontrolni servrik za EDU(!!!) cenu bratru 350kKc. Za to
mohly byt dalsi dva nadupany servery... :-((( ).

Nicmene byl jsem prehlasovan kolegy, takze u nas budeme mit
VMWare. Jsem na to zvedav, protoze by se to melo bootovat primo z
iSCSI diskoveho pole a servery samotne nemaji vubec disky, jen
iSCSI HBA Qlogic. Me dalo docela praci na to nacpat Xen, takze na
VMWare, ktery bezi tez na Linuxu, jsem opravdu zvedav... :-)

Mam slib, ze pokud se to firme nepodari udelat, tak jim to hodime
na hlavu a rozjedem tam Xen (resp. jen oprasime, protoze to uz
jede) :-)

Zalezi na tom, co od toho chcete. Spusteni virtualnich serveru
Linux i Windows? To funguje. Live migration funguje. Horsi je to
s podporou namapovani fyzickych devices na USB do virtualu, coz
byl pozadavek jednoho z kolegu. Jit by to melo, nekde jsem na to
videl i nejake navody, ale nezkousel jsem to, resp. nestihl jsem
to vyzkouset... Pouzil jsem standardni instalaci Xen-u z Ubuntu
serveru 7.10, kde je 3.1 verze, vse se rozbehlo vcelku bez
potizi.  Takze zbyvalo by vyresit monitorovani zateze, nebo jsem
na neco jeste zapomnel? Ano, presouvani virtualu s ohledem na
zatez jednotlivych stroju. Nejsem si ale, popravde receno, jist,
jestli bych nekdy neco podobneho chtel zapnout...

Takze tak.

Zdravi
Honza Marek