Uvod do Linuxu a GPS

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Listopad 16 14:27:24 CET 2007

	Zdravim,

jste nekdo schopni podat strucny prehled o tom, jak se v Linuxu pracuje
s GPS, jaky je vhodny a podporovany hardware, format map (zdroj map?),
atd? Popisu co zatim vim a jake problemy resim:

- kdybych chtel GPS navigaci do auta, jakou pouzit abych nemel problem
	tam nahravat mapy a podobne, kdyz nemam
	Ten-OS-Jehoz-Jmeno-Se-Nevyslovuje. Mozna jen bluetooth GPS modul
	a nejakou tu Nokii n800? (n810 pry uz ma GPS modul v sobe).
	Nemusi to byt z hlediska funkce latest-greatest vykrik techniky,
	spis to beru jako lepsi hracku a snahu vyzkouset co funguje
	s Linuxem.
- vyzkousel jsem si Garmin eTrex Legend: jde to pripojit pres seriovy
	port v Linuxu, pres balik gpsbabel jde odtam nacist zaznam cesty
	a asi i delat dalsi kouzla (ukladat waypointy atd.). Neprisel
	jsem na to jak z toho/do toho pod Linuxem dostat nejakou mapu.
- vyzkousel jsem si balik gpsdrive - s vyse uvedenou GPSkou to nejak
	umi spolupracovat, ale neprijde mi to moc intuitivni (clovek porad
	musi klikat rucne "Download map", a zoom tam taky neni uplne
	skvely. Umi to zobrazit cestu nactenou z GPSky pres gpsbabel
	(proc to safra nema rozhrani pro gpsbabel integrovane?), umi to
	zaznamenavat svoji cestu z pripojene GPSky.
- jak je to s mapami - prijde mi, ze Google nebo Seznam maji bitmapove
	dlazdice volne pristupne, je snad z tohoto pohledu nejaky rozdil
	jestli si muj pocitac ty dlazdice stahuje jejich AJAXovou
	aplikaci nebo necim mym? A jak je to pak s nejakou kalibraci
	proti GPS?
- nebo teda naopak: kdyz nekomu zaplatim
	(komu?) muzu dostat nejake oficialni mapy, pokud mozno i nejak
	vektorove? Treba v terenu mi prijdou dobre mapy KCT - je mozne je
	nejak ziskat v elektronicke _otevrene_ podobe?

	Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |