Uvod do Linuxu a GPS

Ludek Bartek bar na fi.muni.cz
Pátek Listopad 16 16:35:53 CET 2007

Zdravim.
Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> 	Ten-OS-Jehoz-Jmeno-Se-Nevyslovuje. Mozna jen bluetooth GPS modul
> 	a nejakou tu Nokii n800? (n810 pry uz ma GPS modul v sobe).
> 	Nemusi to byt z hlediska funkce latest-greatest vykrik techniky,
> 	spis to beru jako lepsi hracku a snahu vyzkouset co funguje
> 	s Linuxem.
> - vyzkousel jsem si Garmin eTrex Legend: jde to pripojit pres seriovy
> 	port v Linuxu, pres balik gpsbabel jde odtam nacist zaznam cesty
> 	a asi i delat dalsi kouzla (ukladat waypointy atd.). Neprisel
> 	jsem na to jak z toho/do toho pod Linuxem dostat nejakou mapu.

Pokud se nepletu, tak by se mapy mely dat posilat pomoci programku
sendmap (cast baliku cGPSMapper).
> - vyzkousel jsem si balik gpsdrive - s vyse uvedenou GPSkou to nejak
> 	umi spolupracovat, ale neprijde mi to moc intuitivni (clovek porad
> 	musi klikat rucne "Download map", a zoom tam taky neni uplne
> 	skvely. Umi to zobrazit cestu nactenou z GPSky pres gpsbabel
> 	(proc to safra nema rozhrani pro gpsbabel integrovane?), umi to
> 	zaznamenavat svoji cestu z pripojene GPSky.

Prave cGPSMapper by mel umoznit vyrobu vlastnich. Originalni mapy jsou
placene, cena mezi 1500 a 5000 Kc (u nas napriklad Fons). Na Internetu
jsou dostupne jeste mapy ruznych oblasti vytvorene dobrovolniky, prave
pomoci cGPSMapperu. Vetsinou nejsou routovatelne a tudiz prilis vhodne
pro autonavigaci.
> - jak je to s mapami - prijde mi, ze Google nebo Seznam maji bitmapove
> 	dlazdice volne pristupne, je snad z tohoto pohledu nejaky rozdil
> 	jestli si muj pocitac ty dlazdice stahuje jejich AJAXovou
> 	aplikaci nebo necim mym? A jak je to pak s nejakou kalibraci
> 	proti GPS?
> - nebo teda naopak: kdyz nekomu zaplatim
> 	(komu?) muzu dostat nejake oficialni mapy, pokud mozno i nejak
> 	vektorove? Treba v terenu mi prijdou dobre mapy KCT - je mozne je
> 	nejak ziskat v elektronicke _otevrene_ podobe?
>
> 	Diky,
>
> -Y.

Ludek Bartek
P.S.: Osobne GPSka je jeden z mala duvodu, proc doma drzim i Windows.