openvpn / automaticke nastaveni dns (a domeny)

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Čtvrtek Listopad 22 21:25:08 CET 2007

On Thu, Nov 22, 2007 at 09:08:16PM +0100, Tomas Vondra wrote:

> To zni zajimave - muzete mi poradit jak toho docilit, resp. co nastavit
> v openvpn? Jinak ja pouzivam dhcpcd klienta v gentoo a ten to taky
> nastavi automaticky. Ale pri pripojeni openvpn (tak jak ho mam nastavene
> ja) to vubec nehraje roli, protoze tam si prideleni IP zaridi openvpn a
> pred dhcpcd to vubec nejde.

no tam musite nastavit openvpn pres tap interface. to simuluje 2.vrstvu,
narozdil od tun, ktery dela 3.vrstvu. na routeru pak tento tap interface
muzete dat do bridge s vnitrnim rozhranim, takze pak je to skoro jako by jste
sedel v kancelari. konfigurace ip adres se pak da delat jak pomoci openvpn,
tak pomoci cehokoliv jineho, tedy i dhcp.
jediny problem s dhcp je v tom, ze se musi odlisovat openvpn klienti a klienti
v kancelari kvuli tomu, aby se openvpn klientum neposilala defaultni routa. na
www.openvpn.org je k tomu navod, rozlisuje se podle mac adresy, ktera u
virtualnich interfacu zacina 00:ff.
stejne se pak daji konfigurovat windowsi klienti, i kdyz ve windows jsou
problemy s tim, ze trva dele, nez se virtualni interface stane aktivnim a
nekdy to dhcp timeoutuje.

mk