webcam pro linux

Jarda jarda47133 na spambob.net
Neděle Listopad 25 11:17:22 CET 2007

dejfson wrote:

> Zdravim,
> dal by mi nekdo nejaky dobry tip na webcameru ktera jede pod linuxem
> (skype a obcasne snimani textu), ma o neco vyssi rozliseni nez
> 640x480 a _nepouziva_ pwc drivery ktere uz v podstate nejsou k
> dispozici? libilo by se mi neco jako logitech quickcam pro 9000.
>
> diky
> d.

Webcam vam neporadim, mam totiz zrovna Philipse na pwc driveru. Ale ze
pwc drivery nejsou k mani neni tak uplne pravda. Existuje reverse
engineering driver, treba v Gentoo je i v portage.

Jinak nektere Philips kamery maji jednu vyhodu: pouzivaji CCD chip
namisto CMOS, coz dela _obrovsky_ rozdil v kvalite obrazu. Navic jsou
velmi citlive a chodi slusne i pri slabem svetle, kdy na jinych
kamerach neni ani poznat, jestli tam sedi clovek nebo rotwailer. O
takove, ktera umi vic, jak pozadovanych 640x480 jsem ale neslysel.
Jinak pozor na Philipse, jejich specifikace na krabici jsou obcas
totalne vylhane. Treba u me PCVC 740K uvadeli vyssi rozliseni, pak se
ale ukazalo, ze se jedna o interpolaci v jejich Windozim driveru.
Podobny spek bych cekaval i od ostatnich vyrobcu. Neverit krabicim,
overit na webu!

Pokud nesezenete nic lepsiho a rozhodl byste se nakonec prece jen pro
Philipse, juknete na e-bay. Obcas je tam k mani PCVC 740K nebo
novejsi, tusim PCVC 840K, ktera ma prakticky shodne parametry jeste
existuje SPC 900NC, urcena k zaveseni nad plochy display. Obrazek
zde: http://www.telescopes-astronomy.com.au/toucam_philips.htm
Predpokladam (ale za nic nerucim), ze by obe chodily s usb-pwc-re
driverem. PCVC 740K nedoporucuji s ohledem na jeji mechanickou
konstrukci, ktera vypada jak bastl vyrobeny zaky pate tridy v
hodinach rucnich praci.

Vembloud jarda # esearch pwc
[ Results for search key : pwc ]
[ Applications found : 4 ]

*  media-video/setpwc
      Latest version available: 1.2
      Latest version installed: 1.2
      Size of downloaded files: 26 kB
      Homepage:    http://www.vanheusden.com/setpwc/
webcams
      License:     GPL-1 GPL-2

*  media-video/usb-pwc-re
      Latest version available: 20061023.042702-r1
      Latest version installed: 20061023.042702-r1
      Size of downloaded files: 143 kB
      Homepage:    http://www.saillard.org/pwc/
supports VGA resolution, newer kernels and replaces the old pwcx
module.
      License:     GPL-2

Remove the 33 from my address to reply by e-mail!