Upgrade F7 -> F8, duplicitní balíky

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Neděle Listopad 25 15:00:03 CET 2007

Zdravím konferenci,

prováděl jsem upgrade Fedora 7 na Fedora 8, na živém systému rovnou z
internetu pomocí Yum (http://fedoraproject.org/wiki/YumUpgradeFaq).
Yum běžel, ale přibližně po upgradu asi 750. balíku najednou přestal vykazovat
jakoukoli činnost. Po asi dvaceti minutách (0% cpu, žádná aktivita disku,
sítě) sem zkusil pokillovat všechno ostatní, kdyby byly nějaké soubory
zamknuté. Nic nepomohlo, restartoval jsem, spustil znovu yum upgrade. To už
doběhlo dobře.

Jenže právě u těch prvních cca 750 balíků yum neudělal tu činnost yum cleanup,
takže mám v RPM teďka mnoho duplicitních balíků, jednou pro fedoru 7 a jednou
pro fedoru 8. Mám takový dojem, že se soubory fyzicky nahradily, ale
neodmazaly se z databáze, ale nevím to přesně. Nechce se mi dávat rpm -e /yum
remove, abych něco nevymazal. Představoval jsem si, že bych nějak dokončil tu
nedokončenou transakci. Je nějaká šance toto udělat? Nebo mám pomocí rpm
jenom poladit tu databázi, mám dojem, že existuje nějaká volba, která to
jenom odstraní z té RPM databáze a na soubory nešahá.

Dík

Tomáš

--
   S pozdravem