OT(asi): Tiskárna a počítání stránek

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Pátek Říjen 5 17:21:15 CEST 2007

Dobrý den

Dostal jsem požadavek na to, abych sehnal barevnou laserovou tiskárnu A4
s kopírkou. Potud jednoduché :-).

Ale další požadavek je síťový tisk a počítání vytištěných stránek dle
uživatelů nebo dle IP tisknoucího počítače. Ideální by bylo, kdyby si to
tiskárna počítala sama a jen poskytla statistiky - jde o to, že by pak
nebyl potřeba žádný server (je potřeba jistá "bezúdržbovost"). Nějak
nemohu najít, že by se výrobci takovou vlastností chlubili.

Případně kdyby toto šlo nějak rozchodit na Linuxu jako serveru, klienti
vesměs Windows. Ale asi by bylo velmi dobře, aby se  pro windows
používaly nativní ovladače a ne nějaké "PS generic". Předpokládám, že
ovladače k takové tiskárně budou umět kdejakou blbůsku a z "generic"
prohnaných přes cups mám docela obavy. Díval do logů svého domácího PC,
kde mám CUPS a strany to nijak nepočítá - nevím jestli by se situace
změnila u nějaké lepší tiskárny. Přeci jen doma mám super starou,
inkoustovou šunku.

Prosím o nějaké nasměrování nebo případně doporučení nějaké vhodné
tiskárny.

Děkuji
Petr Špatka