OT(asi): Tiskárna a počítání stránek

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Říjen 5 19:33:37 CEST 2007

On Fri, 5 Oct 2007, Petr Špatka wrote:

> [...]
> vesměs Windows. Ale asi by bylo velmi dobře, aby se  pro windows
> používaly nativní ovladače a ne nějaké "PS generic". Předpokládám, že
> ovladače k takové tiskárně budou umět kdejakou blbůsku a z "generic"
> prohnaných přes cups mám docela obavy. Díval do logů svého domácího PC,
> kde mám CUPS a strany to nijak nepočítá - nevím jestli by se situace
> změnila u nějaké lepší tiskárny. Přeci jen doma mám super starou,
> inkoustovou šunku.
>
> Prosím o nějaké nasměrování nebo případně doporučení nějaké vhodné

Kdysi se s tim u nas zabyval nejaky civilkar - tiskarna v sobe mela
webserver kde se dal zjistit aktualni pocet stran a dokonce i spotreba
toneru na posledni job. Takze udelal skripty ktere do lprng pridaly
jako pre a post filter. Ten prefilter kontroloval proti sql databazi
jestli odesilatel dokumentu do fronty ma opravneni tisknout a ma penize
na uctu a zjistil stav tiskarny pred tiskem a post filtr pak zkontroloval
stav po tisku a z rozdilu vypocital cenu a tu pak odecetl z kreditu
uzivatele.

Tiskarna byla docela draha laserovka s postsriptem - ne kazda svuj stav
detailne vypise. Nektere to umi pres http jine pres port 9100 je treba
to nejak overit.

Navic lprng je asi lepsi tiskovy system na tyhle upravy nez cups.