online zalohovani filesystemu behem kopirovani dat

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pondělí Říjen 8 00:34:14 CEST 2007

On Sun, Oct 07, 2007 at 08:37:32PM +0200, Dalibor Straka wrote:
> Ahoj,

> drive jsem pouzival xfs_freeze. Docela se to tu resilo. Tech par
> souboru, ktere jsou prave v okamziku zalohovani modifikovany, prilis
> neboli. Objevi se v nove zaloze nebo jejich starsi verze bude v zaloze
> predchozi. Zkuste si predstavit, ze zalohovani probehlo chvilku pred
> tim, nezli onen soubor nekdo zmenil (ekvivalentni se starou zalohou).
> Nebo az potom, ale to je ekvivalentni s dobrou kopii v nove zaloze.

jenze to je prave situace, ktere chci predejit. chci mit zalohy nezavisle na
jinych zalohach. muze byt poskozen novy soubor, ktery ve stare zaloze neni a
nemam prostor a naladu udrzovat zalohy roky dozadu kvuli tomu, ze nekdo jednou
za uhersky rok updatuje nejakou vec a zrovna se, na potvoru, neco stane. prave
resim novy zpusob zalohovani a chtel bych to udelat poradne. kdyz nevim, zda
je zaloha konzistentni tak v tisicich souborech tezko budu hledat chybu jinak
nez tim, ze se nekde projevi. no a to pak jsou zakaznici, rekneme,
nespokojeni.

stejny problem je se sambou na firemnich serverech, ale tam uz se to asi neda
resit jinak nez pokrcenim rameny. to bych musel uchovavat ohromne mnozstvi dat
a to firmy proste nezaplati. tedy aspon ne do chvile, nez prijdou o dulezita
data. jenze pak je to stejne moje chyba.

mk