online zalohovani filesystemu behem kopirovani dat

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 8 00:49:11 CEST 2007

Jsem v úplně stejném rozpoložení již mnoho let. Nevyřešil jsem to nijak -
přesněji shutdown, z bootcd záloha, reboot. Případně by šlo to shodit do
initu tuším 2 (tj. single + network) a tak to udělat i vzdáleně bez rebootu.

----- Original Message -----
From: "Martin Kraus" <lists_mk na wujiman.net>

> drive jsem pouzival xfs_freeze. Docela se to tu resilo. Tech par
> souboru, ktere jsou prave v okamziku zalohovani modifikovany, prilis
> neboli. Objevi se v nove zaloze nebo jejich starsi verze bude v zaloze
> predchozi. Zkuste si predstavit, ze zalohovani probehlo chvilku pred
> tim, nezli onen soubor nekdo zmenil (ekvivalentni se starou zalohou).
> Nebo az potom, ale to je ekvivalentni s dobrou kopii v nove zaloze.

jenze to je prave situace, ktere chci predejit. chci mit zalohy nezavisle na
jinych zalohach. muze byt poskozen novy soubor, ktery ve stare zaloze neni a
nemam prostor a naladu udrzovat zalohy roky dozadu kvuli tomu, ze nekdo
jednou
za uhersky rok updatuje nejakou vec a zrovna se, na potvoru, neco stane.
prave
resim novy zpusob zalohovani a chtel bych to udelat poradne. kdyz nevim, zda
je zaloha konzistentni tak v tisicich souborech tezko budu hledat chybu
jinak
nez tim, ze se nekde projevi. no a to pak jsou zakaznici, rekneme,
nespokojeni.

stejny problem je se sambou na firemnich serverech, ale tam uz se to asi
neda
resit jinak nez pokrcenim rameny. to bych musel uchovavat ohromne mnozstvi
dat
a to firmy proste nezaplati. tedy aspon ne do chvile, nez prijdou o dulezita
data. jenze pak je to stejne moje chyba.