Dlouhodoba archivace dat

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Čtvrtek Říjen 11 09:44:42 CEST 2007

Karel Dudasek wrote:
> Predchudce DLT se nam podarilo precist (po vyfoukani mechaniky od
> prachu) i po peti letech.
> Problem mozna bude s mechanikou - aby byla funkcni a schopna nacist
> puvodni pasky.
> U disku je mechanika soucasti.
> Mozna bych sel do disku, s tim, ze kazdy rok to prenesu na novy disk.

Podle dokumentace ruznych paskovych mechanik byva udrzovana zpetna
kompatibilita aspon dve generace do minulosti - tedy minimalne cteni,
coz mi staci, takze puvodni mechanika neni nutnost.

Prenos na nove disky bude podle mne relativne draha zalezitost (desitky
tisic rocne) a hlavne to bude hrozne dlouho trvat, protoze ty dve kopie
pro jistotu chci.

Petr

--
Petr Klíma