Dlouhodoba archivace dat

bl bl na mavipet.sk
Čtvrtek Říjen 11 22:10:42 CEST 2007

> No a ted mne zajima - co pouzit? Je neco lepsiho, overenejsiho,
> levnejsiho nez pasky? Co pevne disky? Co takove medium potrebuje, aby
> zustalo provozuschopne (teplotu, vlhkost a odstineni od elmag. pole
> nepocitam, to je samozrejmost)?

Sudiac podla informacii ktore som ziskal ked som na tuto otazku hladal
odpoved pred rokom do skoly a neskor do rpace pri rieseni podobneho
problemu nie. nieje nic lepsieho ako psaky. ale je mozne pouzit este
diskove polia ako virtualne pasky (zaloha na virtualnu pasku na disku a
potom pripadne na normalne pasky). vyhodou je rychlost zalohy aj
recovery  v pripade poslednej zalohy.

> Diskum tak trosku neverim, ze se rozjedou po vicelete necinnosti. U
> pasek zas nevim, jake jsou zkusenosti napr. s DLT nebo LTO (-2, -3)
> technologiemi.

Niekde na nete su nato grafy ale v priemere paska hodena do suflika ma
vecsiu zivotnost ako perfektne udrziavane DVD/CD.

V idealnom pripade ma byt zivotnost (dodrzanie skaldovych podmienok):
CD/DVD: ~5rokou
paska:  Tu zalezi od typu a technologie ale vo vseobecnosti je to viac
ako 10 rokou.