Dlouhodoba archivace dat

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pátek Říjen 12 10:10:48 CEST 2007

Hello, world!\n

> Jednoznačně pásky, zabývám se zálohováním a archivací dat pro jednu
> nadnárodní firmu a používám technologie DLT, SDLT a LTO a mohu říct že
> páska po 10 letech vytažená z trezoru je bez problému čitelná. Pásky v
> changeru (120 slotů) se tam točí cca 5 let a vyměnil jsem jich tak do 10
> ks a to ne proto že by nešla přečíst, ale mechanice se už nelíbila :-)

Mně se naopak pásky moc neosvědčily a nedám dopustit na redundantní
zálohování na CD/DVD -- pokud jsou uložena ve stabilním prostředí,
vydrží dlouho a i kdyby se nějaká chybka objevila, RAID-5 ji opraví :)

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
main(){char *s="main(){char *s=%c%s%c;printf(s,34,s,34);}";printf(s,34,s,34);}