Dlouhodoba archivace dat

Jarda Ille linux na vetrni.net
Čtvrtek Říjen 11 22:40:43 CEST 2007

Petr Klíma napsal(a):
> No a ted mne zajima - co pouzit? Je neco lepsiho, overenejsiho,
> levnejsiho nez pasky? Co pevne disky? Co takove medium potrebuje, aby
> zustalo provozuschopne (teplotu, vlhkost a odstineni od elmag. pole
> nepocitam, to je samozrejmost)?

Jednoznačně pásky, zabývám se zálohováním a archivací dat pro jednu
nadnárodní firmu a používám technologie DLT, SDLT a LTO a mohu říct že
páska po 10 letech vytažená z trezoru je bez problému čitelná. Pásky v
changeru (120 slotů) se tam točí cca 5 let a vyměnil jsem jich tak do 10
ks a to ne proto že by nešla přečíst, ale mechanice se už nelíbila :-)
> Diskum tak trosku neverim, ze se rozjedou po vicelete necinnosti. U
> pasek zas nevim, jake jsou zkusenosti napr. s DLT nebo LTO (-2, -3)
> technologiemi.

Disk ne, to je tak na rychlou krátkodobou zálohu a to ještě ten disk
musí být v mašině a ne v šuplíku.

--
---
S pozdravem / with kind regards