Proces vyžírající paměť a swap

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Říjen 19 14:32:58 CEST 2007

Ahoj,

dnes jsem si otevřel jeden dump soubor ve wiresharku, asi 1GB, když jsem
 se po obědě vrátil, tak počítač byl plně zaneprázdněn swapováním
blbostí z jedné hromady paměti na druhou. Asi nejzajímavější bylo, že
podle topu wireshark zabíral 11GB virtuální paměti, ačkoliv mám pouze
2GB fyzické paměti a 6GB swapu. Je normální, aby proces mohl alokovat
víc paměti, než je v systému dostupné?
Jak moc je rozumné vypnout swap, abych se zbavil toho totálního tuhnutí
počítače? Osobně jsem radši, když ten proces skončí s tím, že nemůže
alokovat další paměť místo toho, aby téměř vytuhnul celý počítač.

A na závěr filosofická otázka: proč dnes programátoři píšou programy bez
ohledu na fyzické možnosti počítačů? Vždyť 1GB dump není nic co by se
nedalo napsat rozumně, třeba by stačily indexy na začátky paketů, které
aktuálně wireshark nezobrazuje... :-/ grrr, dneska už pustí k počítači
fakt snad každýho.

Davro