openSUSE 10.3 a sifrovany disk

Martin ©pirk martin.konference na seznam.cz
Pondělí Říjen 22 17:01:53 CEST 2007

Dne po 8. října 2007 11:51 Czechtony napsal(a):
> Na ciste instalaci 10.3 pripojuju rucne a chodi mi:
>
> modprobe cryptoloop
> sleep 2
> losetup /dev/loop4 /dev/hdc1 -e aes256
> mount /dev/loop4 /mnt/60gb/
>
> Je ale fakt, ze jiz pri instalaci jsem dalsi partition sifroval pomoci
> inst. programu a mountoval ho jako /home.

Tak jsem instaloval openSUSE 10.3 na dalsi stroj a jeste jsem se k problemu
vratil. Zadnou partition pomoci inst. programu sifrovanou nemam, ale aes256
mi chodilo bez problemu.
S XORem jsem ale neprorazil. Aplikoval jsem vsechny dostupne updaty vcetne
noveho jadra, zkousel jsem natahnout vsechny moduly na ktere jsem narazil,
ale bez vysledku. Zjistil jsem, ze s XOR sifrou se to chova uplne stejne jako
kdyz dam s parametrem -e jakykoli nahodny retezec.
Nakonec jsem nasel utilitu losetup z openSUSE 10.2 a s ni to funguje.
Osobne bych to povazoval za bug, nebot podle release-notes to melo fungovat,
ale v bugzille uz to nekdo zkousel a moc neuspel, tak to asi necham plavat.

	Martin