online zalohovani filesystemu behem kopirovani dat

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Pondělí Říjen 8 14:02:51 CEST 2007

On 2007-10-07, Martin Kraus <lists_mk na wujiman.net> wrote:
> zdravim.
>   potreboval bych zalohovat adresare pro webove virtualni hosty, do kterych
> maji uzivatele pristup pres scp. nemam pod kontrolou, kdy se na to prihlasuji
> a rad bych delal pres lvm snapshot konsistentni zalohy. Koukal jsem na copyfs
> a zajimalo by mne, zdali neexistuje nejaky filesystem, ktery by delal verze
> souboru jako copyfs, ale ktery by ukazal novou verzi souboru az ve chvili, kdy
> se tam nova verze dokopiruje. tzn ze ve chvili snapshotu, kdy se tam kopiruji
> data, se ukaze posledni uplna verze, ne ta nekonzistentni.

Hledate transakcni souborovy system. Souborovy system, jehoz transakce
zahrnuje vice souborovych operaci. Logicke je, ze zacatek a konec
transakce nelze vestit, uzivatel sam je musi urcit.

Ma to dve nevyhody: zadny takovy souborovy system neznam a zadny takovy
souborovy system neznam.

Podobneho chovani lze docilit pomoci systemu pro spravu verzi.

-- Petr