Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Září 21 13:59:04 CEST 2007

Zdar,

potrebovali jsme vic SATA disku v jednom stroji, tak jsme prikoupili
8portovy radic AAR-2820SA RoHS Single a zustali prekvapeni: neumime ho
totiz nastavit tak, aby proste ty disky jen zpristupnil systemu - pokud
"nezinicializuje" disky a neudela si na nich logicke disky (cimz se
zmensi o par desitek cylindru), BIOS ani Linux nevidi nic. To me stve -
ja chci ty disky videt fyzicky cele tak, aby kdyby radic odesel, tak
jsem je mohl pripojit pres neco jineho (on-board SATA nebo jiny SATA
radic) a dostal se v pohode k datum.

V poslednim kernelu se mi nakonec podarilo pomoci "expose_physicals"
parametru aacraid modulu ty fyzicke disky zviditelnit v linuxu jako
normalni /dev/sd[a-h], takze mi ted funguje klasicky linuxovy SW (mdadm)
RAID, ale napriklad S.M.A.R.T. z tech disku pres 'smartctl' nedostanu.
Problem bootovani jsem nakonec "vyresil" instalaci PATA flash disku...

Otazka do plena: je lepsi se zuby nehty drzet osvedceneho SW RAIDu i za
cenu nevyuziti vsech moznosti nelevneho radice, podstoupeni podivne
emulace (SCSI->SATA) disku a nedostupnosti S.M.A.R.T. informaci, anebo
byste na mem miste odhodili zabrany a spolehli se na HW RAID5 i s jeho
mysoidni spravou (jak to proboha delat vzdalene? java a pulka X11 na
serveru?), pricemz v pripade odchodu radice do vecnych lovist ty 4 TB
dat proste odepsali? Mate dobre zkusenosti s nekterym z techto modelu
pouziti? Pripadne umite obejit vyse naznacene nedostatky?

Diky moc.

Petr