Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Září 22 15:49:24 CEST 2007

Ahoj,

On Sat, Sep 22, 2007 at 01:26:36PM +0200, Petr Špatka wrote:

> Vzhledem k tomu, že se mi popsaná situace stala, tak by mě  zajímalo, co
> jsem zanedbal. Zcela bez ironie. Fakt bych se rád nechal do budoucna
> poučit. V RAID5 odešel druhý disk. Nový se synchronizoval, ale už to
> nestihl - scházela tak hoďka či dvě.

Take se mi stalo, ze mi behem dne odesli dva disky nebo po restartu
raidove pole prestalo fungovat. Jedine preventivni opatreni je peclive
sledovat smart a menit disky pred vyprsenim zalozni doby. Takove disky
jsme pak vzdycky strkali do specielniho linuxoveho serveru, kde vzhledem
k povaze dat vypadek nevadil ;-)

-- Dalibor Straka