OT: smtp.cz

Kocourek Lukas kocour na direcat.net
Úterý Září 25 18:54:12 CEST 2007

Neprehledl jsem, ze uz se o ten server nestarate, nicmene tu vystupuje v
pozici zastupce smtp.cz s kterym to puvodni tazatel resil. Chapu ze s tim uz
asi nemuzte nic udelat, nicmene se znazim vysvetlit co je spatne. Neresim
ted otazku zda davat adresy do To: nebo Cc:, tam je jednoznacne ze pokud se
jedna o adresy v ramci jedne domeny a pouzije se Cc: dojde k naforkovani
mailu az na cilovem smtp, coz je zadouci - koncovemu uzivateli to ale tezko
vysvetlite, toho takoveto "technicke" veci naprosto nezajimaji. Hlavni
problem vidim v tom ze smtp.cz vyhrozuje transportnimu providerovi ze mu
zablokuje jeho relay pokud bude maily dorucovat pres MX backup. Pritom je
zcela irelevantni, ze se interne Active24 rozhodlo, ze se MX backup se bude
pouzivat jen kdyz nahodou vypadne primarni MX. Jednou je uveden jako MX
backup a je tedy logicke ze jej ostatni smtp servery budou vyuzivat timto
zpusobem.
Vase predstava volneho trhu, je ponekud zvracena a mirne receno
idealisticka. Co myslite ze jako zakaznik udelam kdyz mi budete diktovat jak
smim nebo nesmim posilat maily ? Casem by to pripadne mohlo dojit tak
daleko, ze mi zacnete diktovat jakeho smim nebo nesmim pouzivat postovniho
klienta. Samozrejme pujdu jinam a pochopitelne na tom budete skodny Vy,
protoze jste prisel o zakaznika (byt nesplnujiciho Vase idealni predstavy o
tom jak se posilaji hromadne maily).

--
Lukas Kocourek