Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Září 26 20:32:19 CEST 2007

On ten řadič po přidání nového disku tento nastaví jako první ve svém pořadí
bootování? To zní neuvěřitelně. Jinak odlišnost pořadí disků v biosu × pořadí
v Linuxu by nemělo nijak vadit za předpokladu, že všechno máte v raidech.
Bios načte jádro a ramdisk z bootovacího disku, ramdisk sestaví raidy
nezávisle na pojmenování disků a systému pak už bude spokojeně
používat /dev/mdX nezávisle na nějakých /dev/sdX.

Pro zajištění bootovatelnosti z kteréhokoliv disku případně můžete udělat na
všech discích malý oddíl pro /boot a ten dát do raid1 přes všechny disky
(takový ultra stabilní raid1 ;)

Pozn: Kvůli raidu stále před grubem preferuji lilo.

Slávek