Debian i386 vs. Debian amd64 na Intel CPU s EM64T

Jan Rusnak jr na aztech.sk
Středa Září 26 20:59:48 CEST 2007

Zdravim,

rozmyslam ci na server (mail + vmware) s Xeon-om ktory podporuje EM64T
nainstalovat 32bit alebo 64bit Debian Etch. Otazka je ci ma vyznam na
tento Intel nahodit 64bit system a co to prinesie? (problemy/vyhody)?.
Co som zatial pozeral na internete rozne diskusie tak 64bit linux na
EM64T nic moc.

Server: M/B Intel S3000AH, CPU: Xeon X3210 Quad Core, 4G Ram, SW Raid1
na AHCI ICH7 SATA.
Na podobnych serveroch s S3000AH a 4G Ram pouzivam 32bit Debian s
vanilla kernelom (CONFIG_HIGHMEM64G=y, CONFIG_RESOURCES_64BIT=y,
CONFIG_X86_PAE=y). Bez PAE teda CONFIG_HIGHMEM4G=y kernel "nevidi" cele
4G RAM.

--
JR

       JAN  RUSNAK