Zaznam (klidne velmi hruby) o cinnosti roota

tv na fuzzy.cz tv na fuzzy.cz
Čtvrtek Září 27 17:19:38 CEST 2007

> Nevite jeste o nejakem dobrem logovani prikazu do mysql a postgresu?
> Stacilo by: "sql prikaz", "cislo session". Predpokladam, ze cislo
> session by se mohlo poprve objevit u "connect from", kde by byl uvedeny
> i klient php skript/jmeno programu nebo neco podobneho, jestli postgres
> dokaze neco podobneho zachytit (mam typ na redology ;-).

MySQL nevim, ale postgresql umi logovat vsechny prikazy nastavenim v
postgresql.conf. Umi to bud pres syslog a nebo vlastnim zpusobem, a jde tam
nastavit i format toho co se ma logovat - myslim ze tam jde i prihlaseny user,
atd. Podivejte se do postgresql.conf, je to celkem jednoduche. Dokonce tam
myslim jde nejak nastavit jake SQL se maji logovat (SELECT, CREATE, DELETE,
...) ale tim si nejsem jisty. Pokud to nepujde pres postgresql.conf tak asi nic
univerzalniho nebude - bude se to muset resit aplikacne.

Kazdopadne bacha na mnozstvi dat! Nevim jak u vas, ale u nas neni problem na
produkcnim serveru vygenerovat nekolik desitek GB dotazu denne - jednak to
zabira prostor, jednak to pochopitelne dost zatezuje I/O subsystem.

Jinak myslim ze syslog umi logovat pres sit, coz by mohlo byt reseni nekterych
problemu (na tom druhem stroji nemusi mit roota takze odtud zaznamy nelze
smazat).

T.V.

PS: Zkuste se se sefem domluvit na rozumne administracni politice - je mi
naprosto jasne ze administrovat to nekoordinovane s lidma co tomu nerozumi (ale
jsou zadobre se sefem) je na pikacu, a nastesti jsem z podobnych hruz vzdycky
vcas vycouval ...