Zaznam (klidne velmi hruby) o cinnosti roota

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Září 27 17:40:43 CEST 2007

Dobry den,

On Thu, Sep 27, 2007 at 05:19:38PM +0200, tv na fuzzy.cz wrote:

> MySQL nevim, ale postgresql umi logovat vsechny prikazy nastavenim v
> postgresql.conf. Umi to bud pres syslog a nebo vlastnim zpusobem, a jde tam
> nastavit i format toho co se ma logovat - myslim ze tam jde i prihlaseny user,
> atd. Podivejte se do postgresql.conf, je to celkem jednoduche. Dokonce tam
> myslim jde nejak nastavit jake SQL se maji logovat (SELECT, CREATE, DELETE,
> ...) ale tim si nejsem jisty. Pokud to nepujde pres postgresql.conf tak asi nic
> univerzalniho nebude - bude se to muset resit aplikacne.

Diky za typ. Nejde tim vykon vyrazne dolu?

> Kazdopadne bacha na mnozstvi dat! Nevim jak u vas, ale u nas neni problem na
> produkcnim serveru vygenerovat nekolik desitek GB dotazu denne - jednak to
> zabira prostor, jednak to pochopitelne dost zatezuje I/O subsystem.

Pujde to na vedlejsi disk. Pg databaze ma asi 800MB a pouziva ji jen
jeden velky webovy engine. Zmeny zadne, selektu tisice. Idealne by bylo
logovat pouze zmeny, resp. vsechno krome select ;-). Zejmena u mysql,
kde je selektu neprijemne hodne nad malymi daty.

> Jinak myslim ze syslog umi logovat pres sit, coz by mohlo byt reseni nekterych
> problemu (na tom druhem stroji nemusi mit roota takze odtud zaznamy nelze
> smazat).

Nastesti zlomyslni nejsou a v takovem pripade bych ihned ukoncil
spolupraci.

> PS: Zkuste se se sefem domluvit na rozumne administracni politice - je mi
> naprosto jasne ze administrovat to nekoordinovane s lidma co tomu nerozumi (ale
> jsou zadobre se sefem) je na pikacu, a nastesti jsem z podobnych hruz vzdycky
> vcas vycouval ...

Jedna vlastovka jaro nedela. Jeste me napadlo zachytit stav systemu pres RCS,
stacilo by jen /etc. Jsou to pouze interni ucely.

-- Dalibor Straka