Adaptec 2820 - HW RAID? SW RAID? SMART?

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Pátek Září 28 15:58:59 CEST 2007

Nejdříve jsem si říkal: "Chápu, používáte řadič jinak, než výrobce
předpokládal, má to dopad na výkon při čtení." Jenže pak jsem si
uvědomil, že kdyby na řadiči bylo v souladu s představami výrobce
nastaveno ne jedno pole, ale více (například 4 disky v raid5 a čtyři v
raid10), tak by patrně byl výkon při čtení z obou polí současně
penalizován také. A to by bylo zralé na omlácení výrobci o hlavu.

Javové obludy ani nebudu komentovat...

Poznámka: Kdybych se měl rozhodovat mezi RAID5 s hotspare a RAID6 bez
hotspare, tak rozhodně volím RAID6. Při stejném počtu disků budete s
RAID6 mít po výpadku jednoho disku větší klid - pole má stále redundanci,
zatímco u RAID5 se budete muset modlit, aby stihl provést resync dříve,
než vypadne další disk.

Slávek