Opět postfix - lze odesílat pouze přes SSL

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Duben 2 17:02:01 CEST 2008

On Wed, Apr 02, 2008 at 09:33:08AM +0200, Tomáš Koželuh wrote:
> Ahoj, potřeboval bych ještě jednou poradit, zjistil jsem, že přes SMTP lze z
> venku posílat pouze přes port 465 a zapnutý SSL. Potřeboval bych nastavit,
> aby se dalo posílat i přes 25 bez SSL. Samozřejmě autorizace uživatele je
> zapnutá. Čumím do toho už přes dvě hodiny a nejsem schopen vykoumat správný
> nastavení. Podezření mám na tento řádek: smtpd_sender_restrictions =
> permit_sasl_authenticated, permit_mynetworks, ale netuším, jak to správně
> nastavit jinak. Předem díky za rady...
>
> PS: Dorazil vám včera tento mail? Já ho nemůžu najít, tak ho posílám ještě
> [...]

Ahoj,

vyjadrujes se jako uklizecka ;), pises: "Potreboval bych nastavit,
aby se dalo posílat i pres 25 bez SSL", coz jiste funguje, jinak bys
nedostaval postu skoro vubec. Pokud mas povolene mynetworks
smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks
a do mynetworks napises duveryhodne ip rozsahy, treba
mynetworks = 127.0.0.0/8 10.38.0.0/16
Melo by vse fungovat.

Pokud chces aby sla autentizace i pres port 25, tak ta funguje defaultne
a da se pouze vypnout prikazem
smtpd_tls_auth_only = yes

Posli presnou hlasku z mail logu, ktera odmitne klienta.
(A kdyz ji napises do googlu, tak se odpoved dozvis taky ;-).
-- Dalibor Straka