Ako na mailserver s webmail, server-side filtering ...

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pátek Duben 4 14:20:25 CEST 2008

On Fri, Apr 04, 2008 at 11:02:52AM +0200, Dusan Zatkovsky wrote:
> DD.
>
> Prevadzkujem postfix + spamassasin + dovecot imap + dovecot deliver agent
> (kvoli sieve scriptom, ktore ale editujem rucne). Tato situacia mi nevyhovuje
> a tak hladam nejaku alternativu, ktora splnuje nasledovne poziadavky:
>
> -	smtp + imaps ( to je samozrejme )
>
> -	server-side filtering !s moznostou intuitivneho editovania! napr.
> 	pomocou webmailu ( na tomto trvam )
>
> -	antispam, antivir ( antispam nejak lahko ucitelny beznym userom )
>
> -	webmail ( nie je nutny )
>
> Som ochotny opustit postfix, pokial existuje nejake lahko konfigurovatelne
> [...]

microsoft exchange server a mate to. budete u toho sedet dva tydny a resit jak
se s tim vubec pracuje, ale nebudete to lepit z 1000 a 1 poloreseni, protoze
na to microsoft ma komplexni reseni.

pokud to chcete na unixu, tak tam zadne jedno "reseni" nesezenete. proste mta,
mda, mua, antispam, antivir, webmail atd budou jeden a vice programu kazdy.

na mailovych serverech mam postfix + policyd -> amavisd-new+clamav -> spampd +
spamassassin -> cyrus.

jako webmail jsem pouzil squirrelmail. nema sice zadne uzasne kulate ikonky, ani
nepouziva ajax, zato vsak je jednoduchy a ma spousty pluginu na
sieve(serverside filtering), zmena hesla pro uzivatele a na dalsi funkcnost.
samozrejme ze webmail se tam da nacpat jakykoliv, dokonce nekolik najednou.

co se tyce konfigurace antispamu a antiviru beznym bfu, tak to ani nema cenu
zkouset. uzivatele o tom vubec nechteji vedet. pokud jim nahodou antispam hodi
ham do spamu, tak je ani nenapadne kouknout se do mailboxu se spamem. ocekavat
od nich nejakou rozumnou akci, jako ze oni budou bojovat se svym spamem, tak
to se asi moc neda.

pokud tedy chcete all-in-one reseni, tak si to kupte od microsoftu nebo od
nejakeho linuxoveho dodavatele. predpokladam ze redhat nebo novell neco
takoveho umi.

mk