detekde MAC adresy

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Duben 14 10:58:59 CEST 2008

Dobry den,

> Na chipu je psano samsung, ale kdo vi, jestli je tam mac od nich nebo
> od vyrobce karty (toho se mi ale nepodarilo zjistit)
> Navic Samsung ma "MAC prefixu" docela pozehnane.

neni jich zase tak moc, aby se jednoduchym scriptem nedaly vyzkouset
vsechny :)

> Predstavoval jsem si neco, co pingne na FF:FF:FF:FF:FF, ale neznam
> zadny nastroj. Arping pinga na ip adresy.

Takovy nastroj asi nesezenete, protoze na urovni Ethernetu neexistuje
zadny protokol, ktery by Vam jen tak odpovedel. A IP stack zareaguje
jen tehdy, kdyz dostane packet se svou vlastni IP adresou. Odpovidani
na broadcast pingy uz dneska vetsinou byva defaultne vypnute.

> Vysledkem by melo byt pridanim statickeho zaznamu do ARP tabulky s
> nejakou lokalni ip adresou. Pocitam, ze se pak na to zarizeni pres
> telnet dostanu a budu ho moci nastavit.

To nemuze fungovat -- zarizeni nebude vedet nic o tom, ze mu ma tato
adresa patrit.

Jak uz radili jini, podivejte se tcpdumpem, co zarizeni po zapnuti
posle, skoro jiste tam bude i nejaky DHCP request.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares                          <mj na ucw.cz>   http://mj.ucw.cz/
Uncle Ed's Rule of Thumb:  Never use your thumb for a rule.