distribuce vykonu mezi stroje - cluster/grid

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Duben 17 13:15:04 CEST 2008

Slávek Banko napsal(a):

> Z dotazu původního tazatele jsem pochopil, že dotyčný měl představu: "Vezmu
> dva stroje, spojím je dohromady a budu mít jeden s dvojnásobným výkonem."
> Řekl bych, že nastíněné řešení Clusteru a Fail-Over s VMWare je ale o něčem
> jiném. Pokud je mi známo, tak jeden virtuální stroj běží právě na jednom
> fyzickém a může tedy zužitkovat výkon maximálně jednoho fyzického stroje.
> Nebo už je tomu jinak?

Takové chování, že jeden aktuálně běžící virtuální stroj je roztažen
přes víc fyzických samozřejmě nedosáhnete, to neuděláte ani s tím
ESX serverem. Já pochopil, že dotyčný chtěl spojit hromadu serverů co má
a na nich rozdistribuovat nějak virtuály, aby to řešilo fail over a
rozumně využilo dostupné prostředky.
Samozřejmě jeden virtuál nevyužije víc, než dovoluje vmware server
(ESX toho umí na jeden virtuál víc). Podobně by to asi šlo udělat
i s Xenem a podobnými, ale s tím jsem si nikdy pořádně nehrál.

M.